Met Winair naar St Eustatius

31 januari 2014 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Donderdag 30 januari gaan we naar St Eustatius. Woensdagavond hebben we een heerlijk afscheidsdiner in Holland House. We eten vooraf gerookte zalm voor Bert en de Gamba's voor Irene. Als hoofdgerecht Kreeft. Deze was super vers en heerlijk bereid, het was een waar afscheidsmaal.

Op donderdag vliegen we met Winair naar St Eustatius, het is slechts 20 minuten vliegen, we vliegen dan ook niet hoog, we blijven constant de grond/zee zien.
Het is een heel klein vliegtuigje met 2 propellers, er kunnen maximaal 20 personenen in.
Wel spannend zo'n vlucht, zeker wanneer er bij St Eustatius enige turbulentie is, je hobbelt dan echt over de keien.

We zijn om 14.30 op St Eustatius. De bagage is snel uitgeladen en staat klaar in de hal(letje), niks geen lopende band
Het is ook maar een heel klein vliegveld, grote toestellen kunnen hier niet landen, want de landingsbaan is maar 1000 meter.
Taxi's staan niet klaar, maar het grondpersoneel komt vragen of je opgehaald wordt of dat ze een taxi voor je moeten bellen.
Goed geregeld dus. Met een taxi gaan we naar ons hotel: Old Gin House in Oranjestad below.