Vaarwel Caribbean

9 februari 2014 - Amsterdam, Nederland

Zondag 9 februari.
Onze laatste dag, we waren al vroeg op en hebben eerst nog een rondje gelopen over het terrein van Grand Case Beach. Het is hier echt een schitterende locatie, we hebben hier dan ook weer genoten.

Ons laatste ontbijt bij Sunset Cafe, koffers pakken en wachten op de taxi, om 10.50 uur worden we opgehaald.
We rijden in een half uur naar Princess Juliana Airport, door onze tussenvluchten voor ons inmiddels al een bekende luchthaven, we waren hier al een paar keer.

Het inchecken was snel gebeurd.
We vliegen met een Boeing 747-400 van KLM Asia via Curacao terug naar Nederland. KLM ASIA is een dochter maatschappij van de KLM, opgericht in 1995.
Deze vliegtuigen hebben dezelfde kleuren als de moeder maatschappij en dragen de naam "KLM ASIA" , hetzelfde KLM Logo, maar zonder het kroontje.

Wij vliegen met de City of Johannesburg met 428 stoelen. Met een trap ga je naar boven, daar zitten de eerste klas passagiers en daar heb je geen toegang.
Bert heeft het geprobeerd, maar werd meteen terug gestuurd.

In een uur en 15 minuten vliegen we naar Curacao, hier hebben we een tussenstop, het vliegtuig wordt schoongemaakt en er komt een nieuwe bemanning aan boord.

We drinken wat op de luchthaven en na anderhalf uur is het weer instappen. De transit passagiers hebben voorrang, dus voor ons geen wachtrij.

We vliegen op 10 km hoogte, op deze hoogte maakt het vliegtuig gebruik van de "straalstroming" een zeer sterke wind met een snelheid van 100 tot meer dan 350 km per uur.
Op sommige stukken haalt ons vliegtuig een grondsnelheid van 1190 km per uur.
Wij merken niets van deze snelheid, we lezen het alleen op de fly informatie op het schermpje.
Vanwege die hoge snelheid vliegen we in slechts 8 uur van Curacao naar Amsterdam. We landen om 6.30 uur op Schiphol.

Vaarwel Bonaire, St. Maarten, St. Eustatius en Saba. We hebben genoten op deze prachtige eilanden en gaan zeker terug naar de Caribbean.

1. Leo/tine:
    11 februari 2014
    Hoi IreBe,

Leuke en interessante reisverslagen hebben jullie gemaakt, bedankt!
    Hoop jullie in het voorjaar in ons stulpje in Lochem te mogen ontvangen.
    Tot dan en de groeten van Tine.

Leo
  2. Louis wierda:
    12 februari 2014
    Ik hoop dat jullie lang kunnen na-genieten van jullie trip! Wij vonden het leuk om daar deelgenoot van te kunnen zijn. Tot de volgende keer!