Rondje over het eiland II

29 januari 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Op sunset beach is het geweldig vliegtuig spotten. De vliegtuigen komen aan over zee en lijken daar al te landen, maar ze halen iedere keer weer het vliegveld.
Wij hoopten op de KLM, maar de KLM was te vroeg geland, helaas!
We hebben nog wel een grote van American aan zien komen en daarna nog een heleboel kleintjes.
Het ziet hier zwart van de mensen, alleen het mensen kijken hier is al een belevenis!
Heel veel mensen komen van de cruise schepen.

We rijden weer verder richting Philipsburg, langs Simpson Bay, hier hebben we zicht op de nieuwe brug die pas vanaf december geopend is.
Even verder langs Cole Bay en dan de heuvel op.
Boven maken we een stop en hebben een schitterend uitzicht. Hier zien we ook het waterleiding bedrijf van Sint Maarten, enorme tanks. Water komt uit zee en wordt gezuiverd.

Weer een stukje door rijden en we hebben zicht op een nieuw project, hier wordt een nieuw resort gebouwd. Ook wordt er een strand aangelegd. Als het eenmaal klaar is, is het allemaal prive, afgesloten door een slagboom.
Het is een Amerikaans project, maar wordt uitgevoerd door een Nederlands bedrijf.

Bij de laatste stop hebben we zicht op de baai. De huizen met de rode daken is het hotel waar Alexander en Maxima gelogeerd hebben.
Bovenop de heuvel, fort Amsterdam.
Aan het eind van de baai zie je ons hotel weer: Holland House Beach Hotel. Het ligt rechts van het gele gebouw.

's Avonds gaan we naar Grand Case, hier is een grote Braderie en ook nog een Carnaval parade.
De sfeer is ontzettend leuk. Het leuke hier is dat de braderie vooral bezocht wordt door de lokale bevolking de toerist is hier in de minderheid.
We hebben hier gezellig rond gelopen, wat gegeten in een lokaal tentje.
Kortom een hele leuke avond.
Voor ons doen werd het vanavond erg laat.