Philipsburg

27 januari 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Vandaag een heerlijke dag gehad in Philipsburg. Het begon vanmorgen al met een heerlijk ontbijt op het terras met uitzicht op de Caribische zee.
Daarna was de hostes aanwezig en zij had een leuk uitgebreid verhaal over St Maarten. Heel veel hadden we al gelezen,maar de aanvullingen waren zeker de moeite waard.

Winkelen in de front street moet je zeker doen en de hele front street uitlopen en daarna de boardwalk (promenade langs de kust) nemen is een must.
Wij hebben dat vandaag gedaan.

Onderweg leuke geveltjes, uitzichten: het Courthouse met bovenop een ananas, deze brengt gezondheid en geluk.
Langs de Methodisten kerk, een heel oud kerkje en de Oranje School. We konden het niet laten even naar binnen te lopen, de school was al uit.
Woensdag ochtend hebben we een afspraak en mogen we de school bekijken.

Grappig is dat de straatnamen allemaal nederlands zijn. Speelsteeg, Kerksteeg, Schuinesteeg en zo meer.

Bij het Sonesta hotel hebben we heerlijk op het terras gezeten om wat te drinken. Eender als vanuit ons hotel een mooi uitzicht over de zee en het strand.
Ook hebben we hier bij de reisagent een boeking gedaan om morgenavond naar Grand Case te gaan. Hier is een hele happening met folklore en zo meer, we zullen het morgen beleven.

Straks gaan we bij Escargot eten, aanbevolen door de hostes en het ziet er ook heel leuk uit. Het is een leuk, intiem en toch eenvoudig restaurant. We zullen het zien.
Het was vandaag een heerlijke dag op St Maarten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade