Nieuwe avonturen tegemoet.

26 januari 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Het was vanmorgen vroeg opstaan, want we vliegen om 7.55 uur naar St.Maarten en dat betekent 2 uur van tevoren op het vliegveld. Louis vond dit wat overdreven, maar het stond in onze papieren, dus wilden we ons daaraan houden. Louis en Marieke stonden dus ook vroeg op om ons weg te brengen.....en ze hadden gelijk, we waren te vroeg en konden pas om bij half zeven inchecken.
Het toestel van Insel air was op tijd, dus op naar Curacao, daar moesten we overstappen. Naar Curacao is geen afstand, je stijgt op en gaat al bijna gelijk weer landen, een trip van 15 minuten, we waren dus om 8.15 uur op vliegveld Hato in Curacao.

De planning was om om 9.45 uur door te reizen naar Curacao, maar het lijkt wel of je vanaf Curacao nooit op tijd kan vertrekken, we gingen pas om 10.30 uur de lucht in.
Om even over twaalf landen we op Juliana airport op St Maarten. We kwamen niet aan de slurf, dus moesten met de bus naar de aankomsthal.
We werden opgewacht door de hostes en met een taxi gingen we naar Philipsburg.

Onze eerste indrukken van het eiland waren positief: vriendelijk, mooi , schoon, rijk en veel toeristen. Onze chauffeur zei dat het nu wel rustig op de weg was omdat het zondag was. Bij Bonaire vergeleken was het druk, maar niet hinderlijk.

Om 13.30 uur waren we in ons hotel: Holland House Beach in de front street, dit is DE hoofdstraat van Philipsburg. Het Nederlandse deel van St Maarten.

Het hotel is mooi, gunstig gelegen en direct aan het strand.
Na het inchecken gaan we eerst naar onze kamer om ons te installeren.
De kamer is ruim, heeft een balkon en is modern van inrichting.

Dan naar het terras waar we heerlijk in de schaduw, met zicht op zee wat gaan drinken. We genieten van al deze nieuwe indrukken.
Natuurlijk gaan we ook nog even de straat op: Omdat het zondag is zijn veel winkels dicht, maar we zien wel diverse mooie historische gebouwen en een leuk marktje.
Via de boulevard, de Boardwalk, lopen we weer terug naar het Hotel.
Een leuke en gezellige wandeling.

We eindigen weer op het terras in de schaduw. We zien hier de zon onder gaan en een cruise schip vertrekken.
We drinken en eten wat en gaan dan naar onze kamer. Nog even de reislogger bijwerken en dan slapen. Morgen een nieuwe dag.