Onze belevenissen

11 januari 2014 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Inmiddels zijn we bijna 2 weken op Bonaire. Eigenlijk is het allemaal heel vertrouwd. Er zijn geen echte verrassingen meer. Dat wil echter niet zeggen dat we niet van alles om ons heen genieten. Het is heerlijk toeven aan het strandje bij het vliegveld. Alle gekleurde vissen en koraal onder water blijven schitterend. Al snorkelend kunnen we daar van genieten.

Ook Lac Cai blijft een geliefde plek. Een heerlijk briesje en het is rustig zwemmen in het Lac, geen golven zoals in de zee. we hebben in de afgelopen 2 weken wat wisselend weer gehad. 's Nachts veel regen en ook wel storm. Ook op de dag nog wel eens een bui. Bij wat minder weer blijven we rustig thuis en zitten we heerlijk op de porche (veranda) te lezen. Het is niet een veranda zoals wij die in Nederland kennen, het is een verlengstuk van het huis.

Woensdagavond waren we naar de Chill Out. Particulieren, Erik en Marloes hebben in hun tuin een bioscoop gemaakt. Hier worden de nieuwste films gedraaid. Ook kan je er voor aanvang van de film eten, de "daghap". Afgelopen woensdag was het Kip Kerrie, erg lekker. De film die gedraaid werd was "de Butler". Het thema was eigenlijk de discriminatie, blank-zwart. Een jonge neger, wiens moeder op de plantage verkracht werd en wiens vader vermoord werd, werd te werk gesteld als huisknecht. In de loop der jaren klom hij steeds verder op en werd butler op het Witte Huis. Hier diende hij bij tal van presidenten en de discussies kwamen opgang rondom de rassen discriminatie. Ook Zuid Afrika en Mandela werden hier in betrokken. De film eindigde met Obama als president. Een geweldige film. We bleven nog even napraten aan de bar en toen naar huis. Leuke gezellige avond gehad.
Gisteren hebben we voor het eerst de fiets gepakt, heerlijk fietsen richting Rincon, meteen nog even bij de Chinese toko geweest, we wilden blauwe zeep kopen om mee te nemen naar huis, maar deze was uitverkocht. Volgende week nog maar eens proberen. Terug helemaal over de boulevard, aan het einde van de boulevard komt nieuwbouw, het ziet er naar uit dat het winkels en appartementen worden. Verder valt het op dat veel van alle mooie geveltjes weer flink te lijden hebben gehad onder het klimaat. Het blijkt wel weer dat je alles goed in de verf moet houden. Veel foto's maken we niet, dat komt eigenlijk omdat we er al zoveel van Bonaire hebben. Wel hier in de tuin nog wat foto's gemaakt. De leguanen familie komt regelmatig langs, leuk om te zien, maar ze eten graag van de planten en dat is minder leuk.
De vogels in de tuin is als vanouds, de parkieten, chuchubi, de kolibri en in mindere mate de troepiaal. Kortom, van al deze dingen hebben we zo in deze eerste 2 weken genoten. Eigenlijk moeten we wat meer foto's gaan maken om in dit weblog te zetten, maar dan moet je er wel aan denken om het fototoestel mee te nemen als je op pad gaat.