Op naar het Goto Meer

16 januari 2014 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Vandaag donderdag 16 januari maken we een tripje langs de kust, aan de kant van de Caribische zee, richting Goto meer. Deze route blijft zo fascinerend, iedere keer weer opnieuw fantastische uitzichten op de zee met zijn verschillende mooie blauwe kleuren.

We rijden langs Tolo met zjn mooie strandjes waar je geweldig kan snorkelen en komen zo bij Karpata. Het oude landhuis is al jaren enorm verwaarloosd, zonde eigenlijk.
In het verleden heeft onze koninklijke familie hier gelogeerd.

Voor ons nieuw is dat het stukje natuurgebied hier en dan hebben we het over het koraalrif, de naam heeft gekregen van Koning Willem Alexander.

We rjiden door naar het Goto meer, Zo'n 2 jaar geleden leefden hier de flamingo's. Het meer met zijn flamingo's was een plaatje en een heerlijke plek om te genieten van dit natuurschoon
Door de brand bij de Bopec, ruim 2 jaar geleden is het Gotomeer zo vervuild dat de flamingo's er zijn weg getrokken.
Het water is al iets minder bruin dan vorig jaar, maar nog steeds niet schoon. Je kunt dit toch wel een natuur ramp noemen.
De flamingo's hebben we al wel op andere plekken op Bonaire gezien, dus ze zijn niet verdwenen.

Vanaf het Gotomeer rijden we richting Rincon en stoppen bij de gerenoveerde waterpomp. Vroeger haalden de bewoners van Rincon hier een kannetje vers water.
Nu kunnen de vogels en voorbijgangers hier het water drinken. De basins stonden nu droog, maar gezien alle kranen zullen ze waarschijnlijk van tijd tot tijd gevuld worden.

We rijden door naar Rincon. Op afstand en een beetje hoger gelegen punt hebben we een leuk uitzicht op Rincon, de tweede plaats op Bonaire.

's Avonds worden we uitgenodigd door Leo en Tine om een hapje te gaan eten in Kralendijk.
We gaan op tijd weg want om 20.10 gaan we Louis, Marieke en tante Rie van het vliegveld halen, ondanks alles is er ruimte om naar Bonaire te komen. Voor een ieder heel gezellig.

We gaan eten in een nieuw restaurantje aan het Wilhelminapleintje. Heel gezellig, mooi uitzicht en voortreffelijk gegeten. Het "gijpgehalte" was hoog.
Leo bestelde als dessert de sexy banaan, we waren erg nieuwsgierig naar dit dessert. Zag er geweldig uit (zie foto) en daarbij smaakte het ook nog heel lekker.

Na het eten naar Flamingo airport. De KLM was al geland en de familie stond al op ons te wachten.
Snel naar de Kaya Venus. We hebben nog een paar uurtjes op de porche zitten bijkletsen en borrelen.
Al met al een heel gezellige avond.

1. Frances:
    23 januari 2014
    Hoi Irene en Bert,
    Terwijl ik dit schrijf klettert hier de regen op het dak. Dan lees ik over jullie belevenissen daar op Bonaire, ohhhh wat héérlijk toch, jaloersssss.
    Blijf genieten daaro en blijf doorgaan met het goed werk op deze blog, leuk om te lezen.

Groetjes, Frances