BBQ en Zuidpunt

19 januari 2014 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Nu iedereen op Bonaire is, is het zeker een aanleiding om te gaan barbequen. Eigenlijk is een BBQ bij Louis en Marieke al een traditie als we op Bonaire zijn.
Het was weer erg gezellig met elkaar en lekker was het ook!

De andere dag hebben we een rondje om de zuidpunt gemaakt. De passaat wind waait hier op Bonaire altijd, maar vandaag stond er wel erg veel wind!
Maar juist de wind maakt de zuidpunt zo geweldig.
De zoutvelden lagen er weer mooi bij. De bergen met zout zie je al van verre. De basins waren weer mooi rose gekleurd. Er was weinig aktiviteit te zien, aan deze kant viel er weinig zout te oogsten, het water was hier nog lang niet verdampt.
Op de zuidpunt was de wind nog heftiger, we komen hier aan de kant van de Atlantische Oceaan, de golfslag is hier altijd groot en hoog. Je kan aan deze kant dan ook beslist niet zwemmen. Hier zijn een aantal inlaten om de zoutvelden met water vol te laten lopen. Vandaag waren er veel mensen op de been om naar dit mooie stukje natuur te kijken.
Wij hebben er dan ook weer van genoten. Op de terugweg rijden we nog even via Kralendijk.