Na St. Eustatius naar Saba

3 februari 2014 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Op St. Eustatius zijn we nog in het Court House geweest, hier wordt recht gesproken, je kan er trouwen, maar het wordt ook gebruikt voor de gemeente vergaderingen.
Binnen het wapen van St. Eustatius, het rood, wit, blauw en de statie foto van Alexander en Maxima.

Zondag 2 februari reizen we door naar Saba. We moeten vroeg op, we vliegen om 08.25 en moeten om 7 uur weg. We kregen een vroeg ontbijt en Roland Lopes bracht ons naar het vliegveld.

Het is wel leuk zo gemoedelijk als het daar gaat. Een klein vliegveldje, de koffers gaan op een vrachtwagentje en we lopen naar het vliegtuigje. Het is weer Winair.
We hebben een vrouwelijke piloot.
Saba is vlakbij, maar toch vliegen we via St. Maarten, vanuit de lucht herkennen we de punten waar wij ook al geweest zijn.
Op St. Maarten moeten we uitstappen en even naar de hal omdat er getankt moet worden en dan mogen er geen mensen in het vliegtuig zitten.
Na 10 minuten kunnen we al verder.
Ook naar Saba is het maar 15 minuten vliegen.
We vliegen niet hoog, dus zien constant de zee onder ons.

Dan komt Saba in zicht, nu gaat het spannend worden.
De landingsbaan ligt precies op de punt, aan alle kanten zee.
Vanuit de lucht kunnen we dit al goed zien.
Best spannend, te vroeg landen, dan ga je de zee in, maar bij te laat landen ook.
De landingsbaan is maar 400 meter, de pilote doet het perfect, we landen veilig op Saba.

We nemen zelf onze koffer al weer mee.
Door de douane,paspoort wordt gestempeld en de taxi staat klaar om ons naar Windwardside te brengen, de plaats waar wij in hotel Scouts place logeren.
De weg klimt enorm, het lijkt op een "pas" rijden. Saba is ook een berg en kent nauwelijks vlakke stukken.
We zijn al om 9.45 uur in het hotel, de kamer is nog niet klaar, maar ondertussen genieten we op het terras van een kop koffie en het uitzicht.

1. Marieke:
    5 februari 2014
    Spannende landing he? Vond ik ook. Gelukkig maar dat de piloten zo ervaren zijn.